Interview: Job Schreurs over het ontstaan van Job Efficiency

Op 22 maart 2010 verlaat Job Schreurs met een fantastisch gevoel het pand van de Kamer van Koophandel te Tilburg. De inschrijving van zijn eerste bedrijf bij de KvK is een feit. Inmiddels – elf jaar later – is ook Jobs tweede onderneming een feit. “En het voelt net zo goed als destijds.”

Na enkele dienstjaren in de horecasector hakt Job Schreurs in 2010 de knoop door: hij wordt zelfstandig ondernemer. “Wat een toeval”, merkt Job op aan het begin van het interview. “Het is vandaag 22 maart, toch? Dan is het vandaag exact elf jaar geleden dat ik officieel mijn eerste onderneming begon.”

Foodtruck

Job begint met ‘Top Croque’ – op diverse evenementen voorziet hij bezoekers van snel, eenvoudig en verantwoord voedsel vanuit de Citroën HY van zijn ouders. “Koninginnedag was het eerste evenement dat ik draaide. Ik ging letterlijk ‘de markt op.’” Na verloop van tijd doet de Tilburger meer eventlocaties aan, zoals de Tilburg 10 Miles. “Maar ook een braderie in Maaskantje, ik was bijna overal aanwezig”, vertelt Job met een grote glimlach. “Hard werken loont, is altijd mijn instelling geweest.”

Tilburg University

Vanaf 2011 vestigt Job Top Croque op de Tilburg University. In 2013 komt er een tweede locatie bij, een bakkerij op een ander gedeelte van de campus. Job: “Vanaf dat moment ging het hard. Extra handjes en een efficiëntere werkomgeving zorgden voor meer afzet. Daarnaast richtte ik mij vanaf dat moment ook veel op procesoptimalisatie, iets dat me aansprak vanaf dag één.” De bakkerij is op loop- en fietsafstand van de Top Croque tostibar, wat Job op een idee brengt. “We gebruiken een bakfiets om zowel onszelf als de producten van de ene uitspanning naar de andere verplaatsen. Met de fiets slaan we niet twee, maar drie vliegen in één klap. De fiets fungeert als een goede marketingtool, is compleet duurzaam én werkt ontzettend efficiënt.”

Ontstaan Job Efficiency

In de jaren erna verzorgt Job de catering voor verschillende organisaties op externe locaties, aangestuurd vanuit zijn bakkerij op de universiteit. “In de cateringwereld moet alles op rolletjes lopen. Tijd en efficiëntie zijn daarin een ontzettend belangrijke factor. Zoals ik eerder al uitlegde, vind ik procesoptimalisatie erg interessant. Ik heb een voorliefde voor de horeca en een passie voor een sterk concept.” Die passie en voorliefde leiden tot het ontstaan van Job Efficiency eind 2020.

Totaaloplossingen

“Binnen mijn horecazaak ontdekte ik stapsgewijs hoe je van ‘niets, iets’ kunt maken en hoe je een organisatie beter kunt laten renderen met dezelfde mensen en middelen. Dat kan op het gebied van routing, inkoop, personeelsbezetting en automatisering. Uit die interesse vloeide een passie voor efficiënt werken voort en zo ontstond het idee voor Job Efficiency: een onderneming waarbij de focus ligt op de optimalisatie van externe bedrijfsprocessen, de bemiddeling en scholing van personeel en het distribueren van foodconcepten. Wat dat precies allemaal inhoudt, vertel ik je meer over in het volgende artikel”, aldus Job.

Weten wat wij voor u kunnen betekenen? 

Neem gerust contact op.

Jobeffiency 

Staff efficiency
|
Interim
|
Horeca concept
Veenendaalstraat 83  -  5036 WN  -  Tilburg
© Jobefficiency 2021     Privacy- & Cookie Statement   |   Disclaimer  |  Algemene Voorwaarden